Sedan Hans, vår fastighetsskötare sedan många år, meddelade i våras att han skulle sluta har styrelsen arbetat med att hitta en ny fastighetsförvaltare och fastighetsskötare. Vi kände inte att vi hade tillräcklig kunskap och tid bland oss i styrelsen att göra det själva och har därför kontaktat olika förvaltningsföretag.
Efter att ha träffat och tagit in offerter från flera olika förvaltare har vi valt att anlita K&B Förvaltning, på grund av ett bra bemötande och konkurrenskraftigt pris. I samband med detta avslutar vi också befintliga avtal för städning och vinterväghållning. Allt sammanräknat kommer kostnaden för föreningen med stor sannolikhet vara samma som (eller lägre än) innan på grund av att all skötsel är samlad i ett avtal. Det nya avtalet löper ett år till att börja med.
Från och med den här veckan kommer K&B bland annat att:
- Rondera fastigheten och kontrollera bl.a. dörrar, lås och brandskydd.
- Ta emot felanmälningar från oss medlemmar och åtgärda fel i fastigheten (inklusive jour utanför kontorstid). Större fel eller reparationer kommer självklart att diskuteras med och godkännas av styrelsen innan åtgärd.
- Klippa gräs, skotta/ploga snö och hålla ordning i miljöhuset.
- Städa trapphus och tvättstugor (när avtalet med HSB löper ut).
- Hantera namnändring i trapphusen.
K&B eller styrelsen kommer skicka ut mer information de kommande dagarna om hur felanmälan och annan kontakt kommer att ske, samt om de extratjänster som de erbjuder oss medlemmar mot egen kostnad (så som städning, snickeri, VSS, m.m.). Vi uppdaterar också löpande informationen på hemsidan för att den ska stämma med det nya avtalet.
Styrelsen ser fram emot samarbetet med K&B och hoppas att det kommer fungera smidigt för alla medlemmar och boende i huset!
/Styrelsen